zondag, maart 30, 2008

Minder Sponsors, Meer Pasvorm

De Master zag het al helemaal zitten. Vandaag zou de eerste lange fietstocht van 2008 plaatsvinden. Vroeg op en dan via Glimmen, door Zuidlaren, om het Zuidlaardermeer heen knallen, allemaal onder een waterig maarts zonnetje. Onderweg een tosti’tje met uitzicht bij de Leine en dan weer in volle vaart terug naar Groningen fietsen. Daarna douchen en met een rozige kop aan Marije vertellen hoe hard het wel niet was gegaan. De Master had van de goeie zin zelfs wat onrustig geslapen.

Inmiddels is het half twee ‘s middags en is net de derde regenbui overgetrokken. Het is buiten iets meer dan 9 graden, zeer bewolkt en winderig. Binnen zingt Bruce dat Rosalita naar buiten moet komen en ziet de Master z’n plannetje in duigen vallen. Dan toch maar naar de sportschool zodaa’lijk. Inderdaad; de Master is gemaakt van het fijnste suiker.



Gisteren was stukk’n beterder. Toen kwamen voor het eerst sinds vorig jaar de racefietsen weer es buiten. Wit van het stof en nog wat strammerig gleden ze de eerste 25 kilometers door het Groningse Land. De ronde was klein maar fijn. Via de Hoornsedijk naar Glimmen en daarna naar Haren. Daar Gijs en Mijke even laten schrikken, snel wat eten uit de pan jatten en weer terug naar Groningen. Onderweg scheen de zon veelvuldig en was er nauwelijks wind. Lovely!

De Master had ‘s middags een nieuw wielerpakje gekocht. In de vorige zaten wat kleine scheurtjes en slijtplekken en wat je NIET wilt is tijdens een volle sprint uit je toch al niet zo elegante pak scheuren. De schande zou te groot zijn.

Vanaf vandaag rijdt de Master in elegant zwart over de paden. Geen sponsors meer, maar het zit duizend keer beter. Bij kou trekt ie er een kek rood jekkertje over aan. En mocht zelfs dat niet voldoende zijn, dan zal ie niet schromen om zijn zwart leren jekkie er ook nog overheen aan te trekken.


De nieuwe outfit, met rood jekkertje vanwege de kou. Minder sponsors, meer pasvorm.

Trouwens! Dear Uncle Dick! Bedankt voor je bericht uit Bhutan. Hoe is 't met je rug? Hou em recht he!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste West, ik weet niet of het door dat nieuwe pakkie komt, maar ik zie enige tekening op de bovenbenen. Je bent nog niet die schot Hoy, maar je moet ergens beginnen. Sterk werk, keep up the good work.

MZL!

Japser

Jeroen W. zei

Haha!! Nu ik nog es kijk, zie ik vooral dat mn rechterbeen dikker lijkt dan mn linker. Lijkt Jap, lijkt...

Mzl!

Anoniem zei

Hey Master,
Indeed. Wat een klotenweer, maar dat kan alleen maar beter worden.
Wat en prachtig pak. Ik hoorde gisteren van de vriendion van Hermans Stijf dat jij 2e Pinksterdag de Elfstedentocht gaat rijden. Klopt dat zunne?
Ben blij dat je het oude Masterlogo weer uit de kast hebt gehaald. Succes deze week en natuurlijk alvast een prettige oudejaarsdag.
Groetjes,
Jepa.

Jeroen W. zei

Pa! Ja, das klopt. Ik schreeuw het nog niet van de daken omdat ik de kans dat ik aankom, ongeveer op 10% schat. Maar er wordt aan gewerkt! Jij ook een hele beste week, pa!! Geef ma een dikke kus!

JD Westhof zei

Mooi snel pakkie broer!
je had mij eens moeten zien in mijn zeil pakkie.
Sportief zijn we man!

2 foto's op hyves geplaatst.

latertjesss