donderdag, juni 21, 2007

De Poetskampioen is terug!

Vroeger had de Master een poster op z’n kamer met daarop de zin “Jeroen is Poetskampioen!” En dat was ie ook! Braaf elke dag twee keer poetsen, ‘s avonds stiekum alle pilletjes uit het fluorpillenpotje opeten, en daar natuurlijk bij betrapt worden. En elk halfjaar kreeg hij bij de tandarts te horen krijgen dat zijn gebit ‘een sprookje!’ was. Potdomme, wat was de Master vroeger toch een heerlijk mannetje.



Maar toen de Master op kamers ging in het Hoge maar Van God Losse Noorden, ging het helemaal mis. Hij bleef braaf twee keer per dag poetsen, vergis je niet, maar hij ging niet meer elk halfjaar naar de tandarts. Dit tot groot verdriet van de Mother of the Master. Maar.. als ie dan toch weer es ging, was het als vanouds... een sprookje!

Ruim een maand terug was het bijna vier jaar geleden dat de Master een tandartspraktijk van binnen had gezien, maar hij MOEST van z’n vriendin naar binnen. Niet dat ie uit z’n giechel stonk, maar het jarenlange roken begon lelijke bruine sporen achter te laten op zijn ooit zo smetteloos witte tandjes. Wachtend op het bekende “het is een sprookje!” lag de Master relaxed achterover toen de tandarts haar kapje afdeed, hem aankeek en zei “Jeroen, ik heb slecht nieuws. Je hebt je gebit verwaasloosd en je hebt Paradontitis.”



De Master schrok (huh, en het sprookje dan?), was boos (had dan ook naar je moeder geluisterd!) en vertwijfeld (waarom ik?) maar hij trok snel bij toen de tandarts vertelde dat het tij nog gekeerd kon worden! Driewerf hoera!

Om 12:00 uur vandaag stond een afspraak met de tandarts gepland voor de eerste van 5 sessies van operatie “Grand Canyon”. Na deze vijf behandelingen, om precies te zijn op donderdag 19 juli rond 10:00 uur, zal de Master weer een smetteloos wit, schoon en gezond gebit hebben. Maar zover is het nog LANG niet. Vandaag vonden alleen de metingen plaats waarmee het team tandartsen de komende maanden aan de slag gaat.


De voormalig Poetskamioen ligt er verslagen bij.

Maar, jongens en meisjes, ook al is de Master niet trots op bovenstaande, schaamt ie zich er om eerlijk te zijn de ballen uit z’n spreekwoordelijke broek voor, vandaag was een mooie dag. Al bij het openen van de mond vroeg de tandarts wat ie in ‘s hemelsnaam had gedaan met zijn gebit en tandvlees. Het zag er zo goed uit! Jahaaaa!! Hij is terug! DE POETSKAMPIOEN IS TERUG!

12 opmerkingen:

Unknown zei

...maar hemelzijdank browst de gemondkapte dame op een iMac, daar zou ik ook met het volste vertrouwen de kaakjes van elkaar doen West...

Anoniem zei

Beste Master,

Dat is niet mis Master met dat gebit van je. Mooi dat je er nog net op tijd bij bent en nu weer luisteren naar Jema.
Groetjes en succes met de behandeling,
Jepa.

JD Westhof zei

hey Master,

ik vroeg mij al af hoe het met je was, maar ik lees dat het goed is gegaan. Fijn voor je. Want een chronische stinkende giechel is niet best west.

ik ga meteen een afspraak maken met de tandarts.

YO

Anoniem zei

Hieronimus,

Je gebit is net als je Hattrick team. Na een goede start, tot twee keer toe kansloos gedegradeerd. Maar met een beetje trainen wordt je zo weer 'glansrijk' kampioen.

Groeten

Noci's Eleven

Jeroen W. zei

Potdomme Nook, mooi gesproken! Ik zie je in de 8e straks!

Anoniem zei

nooit gedacht meer, maar jema moet nu toch reageren. Ik ben blij dat het uiteindelijk toch weer goed komt. Ik weet inmiddels wat het betekent om last van je tandvlees te hebben. Vroeger was het niet zo belangrijk om een mooi gebit te hebben, je liet je wel een kunstgebit aanmeten! Het was voor mij altijd heel belangrijk dat jullie gebit wel picobello in orde was. Toen jij uit huis trok had je een prachtige mond met tanden. Dus Joen pak deze kans en zorg beter voor je gebit. En stop met roken, dan ruikt je mond ook fris. Wat een gezeur van dit moedermens, maar toch wilde ik dit wel even gezegd hebben. Lieverd, liefs van jema.

Anoniem zei

Hai Jeroen, wil volgende week zaterdag even je gebit inspec. met je 2 neven are you thuis?

Jeroen W. zei

Hoi ma! Wat lief dat je reageert! Ben er NET op tijd bij hoor, dat zei de tandarts ook. Het wordt allemaal prachtig en stoppen met roken is dan inderdaad een slimme zet. Well see!

En Herman, ik ben de 30e naar Awakenings, sorry!

Anoniem zei

Beste Master,

Fijn dat we elkaar weer zagen/spraken dit weekend. The father heeft lekker gelopen gisteren.
Succes deze week.
Groetjes,
Jepa.

Jeroen W. zei

Ja pa, was heel relaxed. Heel leuk om even met zn vieren terug te gaan naar de basis. Ben blij dat je qua wandelen op schema ligt pa! Jij ook succes in je eerste hele week!

Liefs!

Anoniem zei

Binnenkort dus The Master of the Tandartsstoel... En ik maar denken dat ik elke keer per ongeluk een vuilniszak open had laten staan als jij langs was geweest.

Klinkt stukk'n minderder allemaal dit maar skouders d'r onder mien jong, al zal recht komm'n!

Je Rie

Jessica zei

De halfjaarlijkse controle is ooh zo belangrijk voor iedereen.
Uiteraard zit ik er zelf ook niet op te springen maar ik weet het wel maar al te goed dat ik er gewoon naar toe moet!

Zo scheelt het een hoop en kan ik makkelijk in de gaten houden of dat mijn tanden nog goed zijn.