maandag, april 23, 2007

The Master heeft een racefiets!

Vandaag voor een paar honderd eetjes een hele dikke vette racefiets gekocht op Marktplaats. Nadat ik een allesvernietigende 40 duizend euro had geboden, was mijn interesse duidelijk. Toen ik de vrouw uit Sauwerd vertelde van mijn typefout (2 nullen teveel ingevuld), was ze even teleurgesteld, maar de koop kon doorgaan.

Mijn collega Fabian was mee om de deal te sluiten en om de fiets te keuren. Nadat ik een klein stukje gereden had ("Hij rijdt perfect!") probeerde Fabian ook een stuk. Toen bleek dat ik gereden had terwijl het voorwiel los in de vork zat. Maar eind goed al goed. Pinnen kon niet in Sauwerd, dus dat moest in Winsum, zodat ik pas om een uurtje of drie vanmiddag eigenaar was van de Gazelle Primavera uit de 7000-series.



Om een beetje aan de fiets te wennen, hebben Marije en ik vanavunt meteen de schoenen (vandaag gekocht) vastgeklikt en onze mooiste kleertjes aangetrokken. Marije wordt sinds kort gesponsord door de Rabobank en Fabian had een pakkie geregeld van de beste krant van Nederland, Dagblad van het Noorden. En zeemleer zit heerlijk! Ik wil nooit meer anders...

De eerste fietstocht was kort, maar technisch zwaar. Viel ik bij het eerste stoplicht nog bijna als een boom om. Na drie kwartier ging het al een stuk beter. Hieronder de route van vandaag. Afstand 18,88 km. Topsnelheid 41,9 km/uur. Gemiddelde snelheid 23,3 km/uur.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig Jeroen!
Dat pak staat je heel goed.
Veel plezier met fietsen.
Wanneer fietsen jullie naar Heerde?
Groetjes,
Jepa.

Jeroen W. zei

Haha!! Die pa! Dat pak kleedt niet echt af zeg, poeh. Naar Heerde fietsen? Geen probleem pa!

Anoniem zei

Ik dacht al wat is het internet toch traag! Maar de Master is terugge! Vet hoor...

Anoniem zei

West,

Fantastisch. Als ik je zo zie in dat pak kun je beter elke dag naar Heerde op en neer op de fiets...... Als ik in Nederland fiets ik een keer een stukkie met je mee. 19 kilometer met gemiddeld 23 per uur dat lukt me wel....

Unknown zei

En nu doorzetten Jeroen!
Psst... zwart kleedt af he ;)

Anoniem zei

fameus! mocht ik ooit nog denken aan een vestiging in t noorden ben jij de eerste die t weet.

Unknown zei

Buddha: Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth. Lekker fietsen zodat ook het lichaam wat aerodynamischer zal worden. Maar de weg is belangrijker dan het doel. Veel plezier.