maandag, april 30, 2007

Fietstocht nr. 3: De Ronde van Ghana

Sinds het onmogelijk is geworden om foto’s direct vanaf mijn mobiel naar mijn weblog te zenden, moet de Master er ‘s avonds echt voor gaan zitten. De Master maakt namelijk heel wat mee, al zegt de Master het zelf…

Gisteren ben ik het weekend begonnen met een fikse tocht. Vlak voordat ik vertrok, ik wilde naar Garnwerd fietsen en weerumme, trof ik mijn vrind Noci uit Ghana op de msn. Hij adviseerde mij een andere kant op te fietsen. Zuidwaarts dus, door Haren, Glimmen, Noordlaren, Midlaren, Zuidlaren, Kropswolde en Foxhol. Ik was benieuwd…



Nook, het was super! Als eerbetoon doop ik deze ronde ‘De Ronde van Ghana’. De paden zijn redelijk tot goed en bij mooi weer lijkt het net of je in Frankrijk fietst. Het beste stuk ligt langs de N386, van Zuidlaren naar Foxhol. Voordat de Master daar zijn dijen liet exploderen, is ie gestopt in Noordlaren voor een Spaatje-rood bij Herberg de Blankenhoeve.



De tweede revitaillering was in Paviljoen “De Leine” in Meerwijck. Daar kun je over het Zuidlaardermeer heenkijken op een heel mooi plekje. Tussen de boerenzwaluwen en grutto’s, vloog ook een Tosti ham-kaas-ananas en die landde recht op de tafel van de Master!



De terugweg langs de oude rijksweg was zwaar. Met wind vol op de pokkel, moest de Master zo’n 30 minuten ‘met z’n gat vol open’ hard doortrappen. Jandaan was helaas niet thuis, want daar kwam de route ongeveer uit.

Stats voor de liefhebber: afgelegde afstand: 43,29 km. Gemiddelde snelheid: 24,25 km/uur. Topsnelheid was 34,44 km/uur (de ketting kan niet altijd gespannen zijn!)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi verhaal weer Master!
Ga zo door.
Groetjes,
Jepa.

Anoniem zei

Groen nog dat Ghana!