vrijdag, april 27, 2007

De tweede fietstocht

Nu we definitief een mediterraan klimaat hebben gekregen in Olanda, staat de Master niets meer in de weg om zijn Gazelle vaker te pakken. Gisteravond was het daarom tijd voor ritje nummer twee. Voor mijn verjaardag had ik o.a. een kilometerteller gekregen, dus die moet geprobeerd worden! Niet dat dat overigens vanzelf ging. De handleiding bestond, heel modern, alleen uit plaatjes. Dus na een uurtje zat ie er eindelijk op.



Ik wilde graag iets verder fietsen dan de vorige keer en had me gefocust op een rit van ongeveer 40 kilometer. Omdat ik echter wilde voorkomen dat ik, verdwaald, door de politie thuisgebracht moest worden en omdat de duisternis al over enkele uren zou invallen, koos ik letterlijk voor de bekende weg.

Ik ben het pad gevolgd dat ik vorige keer met Marije heb afgelegd, maar ben bij het Paterswoldsemeer niet linksaf geslagen maar heb er omheen gefietst. Je komt dan door Eelde-Paterswolde en Haren. Via de Rijksstraatweg ben ik vervolgens naar Beukie en Sannie gefietst. Alwaar mijn grote vriend Beukie mij met een big smile vereeuwigde.

Hieronder de fietsroute met daarop aangegeven de plek waar ik de onderste twee foto’s heb genomen.







Verder wil de Master zijn vrienden en collega’s bedanken voor de opbouwende en motiverende geluiden. Ik ben blij dat mijn outfit zo in de smaak valt. Vooral Nico, qua postuur het best vergelijkbaar met drie mut aardappelen in een kapotte vuilniszak, deed erg zijn best! Tot snel goede vrind! ;-)

Oh ja, voor de fans die het bijhouden; de stats: afgelegde afstand 27,11 km (Het Paterswoldsemeer leek groter dan ie was), gemiddelde snelheid 23,46 km/uur en een topsnelheid van 50,52 km/uur.

De topsnelheid haalde ik bij het inhalen van een 70-jarige fietser die mij eerder voorbij spoot. Jaaaa, do NOT fuck with The Master!

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed bezig Master!

Ik heb zin in morgen.
Groetjes,
Jepa.